La conducta de l'individu és determinada per les característiques de l'ambient en què es desenvolupa i les experiències viscudes, és a dir, la conducta de l'ésser humà pot ser modificada a partir d'una estimulació donada, però, la reacció de cada ésser humà davant aquest estímul és el que fa la diferència entre uns i altres.
Els principis en què es basa el sistema educatiu presenten idees clares sobre com dur a terme l'aprenentatge en l'alumne, entre aquests es troben:
- El nivell de desenvolupament de l'alumne: Es refereix als coneixements previs, resultats d'experiències anteriors, resultant ser la base per a l'adquisició d'aprenentatges nous.
- Assegura els aprenentatges significatius: Per aconseguir la motivació del nen per nous aprenentatges cal que la distància que hi ha entre el que ja sap i el que es presenta com a nou sigui òptima.
- Aprendre a aprendre: El nen ha d'adquirir estratègies d'exploració i descobriment, així com de planificació i regulació de la seva pròpia activitat, per integrar els coneixements de forma comprensiva.
- L'activitat: L'adquisició d'aprenentatges significatius es realitza a partir de l'activitat física i mental del nen.
- La interacció: L'activitat duta a terme pel nen es dóna de forma individual ia través de la interacció amb l'educador i altres nens, l'educador té la tasca de propiciar una relació afectiva, en un clima d'acceptació, confiança mútua i respecte .
La maduració, per tant, és un procés complex en el qual s'integren les estructures psicobiològiques amb les habilitats que l'individualisme va aprenent. Cada individu presenta un potencial de desenvolupament del qual es podrà obtenir el màxim rendiment si la intervenció del medi és l'adequada. La plenitud del desenvolupament s'identifica amb la capacitat de l'individu de ser competent en l'ambient en el qual es desenvolupa
Vuestra entrada me ha hecho pensar en la definición que os he dado hoy sobre el proceso de aprendizaje: reconfigurar signifcados a partir de unos nuevos y producir otros más elaborados. Después de leer vuestra entrada he pensado que no se puede aprender sin madurar, ni madurar sin aprender...
ResponElimina